WHAT IS "MASHING UP"?
MASHING UP ができること=「女性からはじめるダイバーシティ」 The goal of MASHING UP is to promote diversity, starting from women’s empowerment.
しなやかに活躍できるような社会を創出する場です。
in which women and other underrepresented groups can realize their full potential.
様々な領域で活躍し、革新を導いてきたスピーカー陣だけでなく、異なる業種、性別、国籍、コミュニティの人々が国内外より1000名参加し、「マッシュアップ」することで新しいネットワーク、新しい一歩、新しいビジネスを創出できる化学反応を促します。
Over 1000 participants from across the world come to this event to share experiences and get inspired by speakers who are trailblazers in various fields.
Borders between industries, communities, backgrounds and genders are crossed to mash up ideas. We aim to generate chemistry between people so that new networks and innovative businesses can emerge.
-
Work
-
Social Good
-
Equality
-
Wellness
About the conference
Other projects
多角的なアプローチでダイバーシティを促進していきます。
ADVISORY BOARD MEMBERS
-
MAKOTO ARIMA有馬 誠楽天 副社長執行役員 チーフレベニューオフィサーMAKOTO ARIMA有馬 誠楽天 副社長執行役員 チーフレベニューオフィサー
-
TATSUO ISHII石井 龍夫C Channel 監査役TATSUO ISHII石井 龍夫C Channel 監査役
1980年花王に入社、販売部門経験の後、本社事業部門でブランドマーケティング業務に14年携わり、メリーズ・ロリエ・ファミリー・キッチンハイター・マジックリン・ビオレ等のブランドマネージャーを歴任。 新ブランド アジエンス開発後、2003年の発売を期に事業部門から異動し、web作成部長を経てデジタルコミュニケーションセンター長として、花王のデジタル活用に携ってきた。2014年にデジタルマーケティングセンターを新設し、2017年1月に退任するまで花王のデジタルマーケティング活動を統括。 2017年以降は、C Channelの監査役、アドビのエグゼクティブフェロー、イーライフのエグゼクティブアドバイザーを務める。また、日本マーケティング協会のマーケティングマイスターやデジタルメディア広告電通賞の審査委員長、日本アドバタイザーズ協会のデジタルメディア専門委員会委員といった職務にも携わっている。現在、DIGIDAY日本版にてメディアとマーケティングの過去・現在・未来について寄稿を連載中。
After joining Kao in 1980 and following the experience of sales department, he was involved in brand marketing in the head office division for 14 years and has been a manager of brand managers such as Merrill Lloyd, Farmer, Kitchener, Magic Lyn, Biore, etc. After the development of a new brand name, In 2003, it was transferred from the business division to the sales department, and as the head of the web creation department, he was involved in the digital utilization of Kao as the head of the digital communication center.
He will be responsible for the digital marketing activities of Kao until 20174 and will continue to work for Kao ‘s digitl marketing activities until he retires in January 2017. From 2017 onward, he will serve as a corporate auditor for C Channel, an engineering firm for Advisors, and an engineering advisor for E – He is also a member of the Japan Marketing Association’s Marketing Manager, Chairman of the Review Committee for Digital Media Advertising Awards, and Member of the Digital Media Specialization Committee of the Japan Advisory Association. Currently, DIGIDAY is a Japanese version of Media and Marketing A series of contributions on past, present and future.
-
ETSUKO OKAJIMA岡島 悦子プロノバ 代表取締役社長ETSUKO OKAJIMA岡島 悦子プロノバ 代表取締役社長
経営チーム開発コンサルタント、経営人材の目利き、リーダー育成のプロ。 三菱商事、ハーバードMBA、マッキンゼー、グロービス経営陣を経て、2007年プロノバ設立。丸井グループ、セプテーニ・ホールディングス、リンクアンドモチベーション、ランサーズ、ヤプリの社外取締役。世界経済フォーラムから「Young Global Leaders 2007」に選出。 主な著書に「40歳が社長になる日」(幻冬舎)がある。
-
YUKIKO KATO加藤 有紀子リンクス 代表取締役社長兼CEOYUKIKO KATO加藤 有紀子リンクス 代表取締役社長兼CEO
-
MAKIKO SHINODA篠田 真貴子MAKIKO SHINODA篠田 真貴子
慶應義塾大学経済学部卒、米ペンシルバニア大ウォートン校MBA、ジョンズ・ホプキンス大国際関係論修士。日本長期信用銀行、マッキンゼー、ノバルティス、ネスレを経て、2008年10月に(株)ほぼ日(旧・東京糸井重里事務所、2017年3月JASDAQ上場)に入社。2008 年 12 月より 2018 年 11 月まで同社取締役CFO。現在は、充電中。「ALLIANCE アライアンス———人と企業が信頼で結ばれる新しい雇用」監訳。
Makiko Shinoda has recently left her position after serving for ten years as CFO and board member of Hobonichi, which was listed on JASDAQ March 2017. She co-translated “The Alliance: Managing Talent in the Networked Age” by Reid Hoffman et al. Prior to Hobonichi, Makiko held finance leadership positions at Novartis and Nestle after her experience at McKinsey & Company and the Long-Term Credit Bank of Japan. She earned her MBA from the Wharton School of the University of Pennsylvania, MA in International Relations from SAIS, Johns Hopkins University, and Bachelor of Economics from Keio University.
-
MINAKO SUEMATSU末松 弥奈子ジャパンタイムズ 代表取締役会長MINAKO SUEMATSU末松 弥奈子ジャパンタイムズ 代表取締役会長
広島県出身。1993年 学習院大学大学院修士課程修了後、インターネット関連ビジネスで起業。2017年株式会社ニュー ズ・ツー・ユーホールディングス代表取締役社長に就任。同年株式会社ジャパンタイムズ代表取締役会長・発行人に就任。日本初の全寮制の文科省認定小学校、「神石インターナショナルスクール」を2020年4月に開校予定。
株式会社ニューズ・ツー・ユーホールディングス 代表取締役社長
株式会社次世代教育開発 代表取締役
弥勒の里国際文化学院日本語学校 理事長After coming from Hiroshima and receiving an MA in Humanities from Gakushuin University Graduate School in Tokyo, Minako Suematsu tested her hands in an internet based startup company. In 2001, she helped News2u Co.,Ltd. to be established and then in 2017, appointed as the president of News2u Holdings Inc. Later that year, she became the Chairperson and Publisher of The Japan Times, Ltd. Minako is now in the steps of the opening of the European style boarding school In Setouchi “Jinseki International School” planned in April 2020.
News2u Holdings, Inc.: CEO
Next Educational Environment Development Inc.: Managing Director
Miroku no Sato Japanese Language School, International Institute of Culture: Director -
KEIKO HAMADA浜田 敬子Business Insider Japan 統括編集長KEIKO HAMADA浜田 敬子Business Insider Japan 統括編集長
1989年朝日新聞社入社。前橋・仙台支局、週刊朝日編集部などを経て99年からAERA編集部。女性の働き方雇用問題、国際ニュースを中心に取材。副編集長、編集長代理を経て2014年から編集長。ネット媒体とのコラボや外部プロデューサーによる1号限りの「特別編集長号」など新企画を連発。16年5月から朝日新聞社総合プロデュース室プロデューサーとして新規プロジェクトの開発などに取り組む。「働くと子育てを考えるWORKO!」「Change Working Style」などのプロジェクトを立ち上げる。テレビ朝日「羽鳥慎一モーニングショー」の水曜コメンテーターなども務める。著書に「働く女子と罪悪感 「こうあるべき」から離れたら、もっと仕事は楽しくなる」。
-
CHIAKI HAYASHI林 千晶ロフトワーク 代表取締役CHIAKI HAYASHI林 千晶ロフトワーク 代表取締役
早稲田大学商学部、ボストン大学大学院ジャーナリズム学科卒。花王を経て、2000年にロフトワークを起業。Web、ビジネス、コミュニティ、空間など、手がけるデザインプロジェクトは多岐に渡る。グローバルに展開するデジタルものづくりカフェ「FabCafe」、素材に向き合うクリエイティブ・ラウンジ「MTRL」、クリエイターとの共創を促進するプラットフォーム「AWRD」などを運営。MITメディアラボ 所長補佐、森林再生とものづくりを通じて地域産業創出を目指す「株式会社飛騨の森でクマは踊る」代表取締役社長も務める。
Co-founded Loftwork Inc. in 2000 and currently serves as its representative director. Loftwork is a new style of creative agency that boasts a network of over 25,000 creators. Each year Loftwork rolls out over 200 projects including web, community, and spatial design initiatives. Loftwork also operates the digital fabrication cafe, FabCafe. Hayashi pioneered the adoption of Project Management Body of Knowledge (PMBOK) guidelines in the creative industries in Japan, and has penned the book Web Project Management Standards. Hayashi is Japan Liaison to the Director of MIT Media Lab, a member of the Good Design Awards Screening Committee, and a member of the Manufacturing Industry Subcommittee of METI’s Industrial Structure Council Committee.
-
YUKIKO YAMAGUCHI山口 有希子パナソニック コネクティッドソリューションズ社 常務 エンタープライズマーケティング本部 本部長YUKIKO YAMAGUCHI山口 有希子パナソニック コネクティッドソリューションズ社 常務 エンタープライズマーケティング本部 本部長
パナソニック株式会社コネクティッドソリューションズ社常務・エンタープライズマーケティング本部 本部長。同社のB2Bマーケティング強化に邁進している。 1991年、リクルートコスモスに入社。その後、シスコシステムズ、Yahoo! JAPAN(オーバーチュア)、日本IBMにてマーケティング管理職を歴任。2017年12月から現職。日本アドバタイザーズ協会 デジタルメディア副委員長。ACC広告賞審査員。YMCA FCSCボードメンバー。個人的に不登校児と親を支援する活動にも従事。
She has been working as a general manager of Interpre – sation Marketing Division of Panasonic Corporation and has been promoting its B2B marketing efforts since joining Ricoh Co mos in 1991. After that, JAPAN and IBM Japan She has been working as a marketing manager since December 2017. She is currently a vice chairman of the Japan Media Advisory Association and an advisor to the Japan Advisory Association and an ACC Advertising Award Judge who is a member of the YMCA FCSC Board. As well as activities to support parents.
-
NAOKO WAKABAYASHI若林 直子ソーシャルピーアール・パートナーズ 代表取締役NAOKO WAKABAYASHI若林 直子ソーシャルピーアール・パートナーズ 代表取締役
大手保険会社で法人向け営業を2年担当、2年連続全国第一位(新卒組織)という成績を残す。日経BP社「日経ビジネス編集部」にて編集長・役員付秘書、野村證券金融研究所企業調査部ITチーム所属。株式会社リクルート進学カンパニー大学広報推進部、カンパニー企画室。企業×NPOのwin-winの関係構築やNPOの広報に興味をもち、認定NPO法人世界の子どもにワクチンを日本委員会(JCV)に転職。広報兼学校事業部マネージャー。震災後、日本ユニセフ協会東日本大震災緊急支援本部広報官として2年間、宮城県沿岸部で支援活動。日本経済新聞社「日経ソーシャルイニシアチブ大賞」企画運営、PRを経て、起業。NPOを中心としたPRを手掛ける。
She is responsible for two years of corporate sales at a major insurance company, and is the first in the nation for two consecutive years (a new graduate organization) in the Nikkei Business Publishing Group, editor-in-chief, executive secretary, Nomura Securities Corporate R & D Department, Corporate R & D Center, Corporate R & D Department, Corporate Information Division, Corporate Planning Department, Corporate NPO, win-win relationship with NPO After the earthquake, he served as a broadcaster in the East Japan Earthquake Disaster Emergency Support Headquarters for two years in the coastal area of the Miyagi prefecture after the earthquake. Nippon Keizai Shimbun, Inc. (Nippon Keidan Shimbun, Inc.) Grand Prize, “which is based on NPO.
COMMITTEE MEMBERS
-
RIE AKIYOSHI秋吉 梨枝ロジクール デジタルオペレーションシニアマネージャーRIE AKIYOSHI秋吉 梨枝ロジクール デジタルオペレーションシニアマネージャー
高校時代から独学でコーディングを学び、大学卒業後に入社したインターネット関係の企業でEC事業に従事。Webサイトのディレクションの他、商品・プロモーション企画や情報管理など幅広い業務に携わる。その後、渡米し、ベンチャー企業でBtoBマーケティングを担当する。帰国後Logitech Inc(株式会社ロジクール)に入社し、コーポレートサイトの日本エリアを統括。さらにアジアパシフィック、全世界へと管轄する範囲を広げ、現在は46の国・地域に向け情報を発信する、コーポレート/ブランドサイトのグローバル責任者を務める。
After graduating from high school, she studied handcrafting in high school and then joined the EC business in an Internet-related company that she joined after graduating from college, engaged in a wide range of tasks including product site planning and information management, as well as web site directing. After returning to Japan, she joined Logitech Inc (Logicool Co., Ltd.) to manage the Japan area of the corporate site, expanded the scope of her jurisdiction over the entire world, and now she is in charge of 46 countries and regions To serve as the general manager of the corporate / brand site to transmit information to the public.
-
MIKIKO ITO伊藤 美希子ベストインクラスプロデューサーズ マーケティングプロデューサー / 一般社団法人邑サポートMIKIKO ITO伊藤 美希子ベストインクラスプロデューサーズ マーケティングプロデューサー / 一般社団法人邑サポート
2005年総合広告代理店入社。プランニング部、デジタルマーケティング部に所属。2012年(株)ツナグ入社、2016年より株式会社ベストインクラスプロデューサーズ(BICP)に入社し、マーケティングプロデューサー / プランナーとしてクライアントのマーケティング戦略・活動の支援をおこなっている。2011年から岩手県住田町に仮設住宅のコミュニティ支援でボランティアに入り、2014年から2018年まで一般社団法人邑(ゆう)サポートを手がける。現在は、東京でBICPの仕事をしつつ、邑サポートのスタッフとして毎月岩手に通う生活を続けている。
Joined the General Advertising Agency in 2005 and joined the Planning and Marketing Department of the Planning and Engineering Department in 2012. Joined Tsunaguya Co., Ltd. in 2012 and joined BST in 2016 as a marketing pled- ing / planning company, and as a marketing pled- ing / From 2011, we will start volunteering in Sumita-cho, Iwate Prefecture with the support of a temporary residence community and will be able to provide support to the general corporate corporation from 2014 to 2018. Currently, She continues her daily life in Iwate every month as a staff member of the Euphio Support Center.
-
NATSUKO IZENA伊是名 夏子コラムニストNATSUKO IZENA伊是名 夏子コラムニスト
コラムニスト、1982年生。沖縄生まれ、沖縄育ち、神奈川県在住。東京新聞・中日新聞、ハフポスト、琉球新報で連載中。骨の弱い障害「骨形成不全症」で電動車いすを使用。身長100cm、体重20kgとコンパクト。右耳が聞こえない。5歳と3歳の子育てを、総勢10人のヘルパーに支えながらこなす。早稲田大学卒業、香川大学大学院修了。アメリカ、デンマークに留学。那覇市小学校英語指導員を経て結婚。「助け合う」をテーマに16歳からの講演は50回以上。ファッションショーや舞台でも活躍中。好きなことは、パンダ、体と環境にいいこと、性教育。2019年5月、著書「ママは身長100cm」 (ハフポストブックス/ディスカヴァー・トゥエンティワン)を上梓。
She was born in 1982. She was born in Okinawa in 1982. She lives in Kanagawa Prefecture and works in the Tokyo Newspaper and the Nakanishi Shimbun, Hafupo and Ryukyu Newspaper. 20kg and a compass with no right-handed ears, 5 years old and 3 year olds are supposed to be supported by a total of 10 people in Japan. Marriage through marriage, and more than 50 lectures from 16 years old on the theme of “help me.” She is also active in fashionshops and the stage, and her favorite is pandas, body and environment, sex education. “Mama is 100cm tall”
-
FUMI KODA幸田 フミFUMIKODA 代表取締役CEO / クリエイティブディレクターFUMI KODA幸田 フミFUMIKODA 代表取締役CEO / クリエイティブディレクター
ウェブコンサルタント、デザイナー、著者。NYパーソンズ大学卒業後、現地のマーケティング会社に勤務し、大手ブランドのウェブサイト構築などを手がけた。帰国後ウェブコンサルティング会社ブープランを創業。IT活用のアドバイスや講演、執筆を行う。近著「はじめてのIoTプロジェクトの教科書」。NPO BLUE FOR JAPANを通して全国の児童養護施設に入所する児童の就労支援を行なっている。2016年に日本製、アニマルフリーの女性用ビジネスバッグブランド「FUMIKODA」を立ち上げクリエイティブディレクターを務める。
After graduating from NYPerson University, he worked at a local marketing company to build a web site for a large-scale brand, founded a business consulting company after returning to Japan, and gave a lecture on the use of IT, lecture and writing. The IoT Project Textbook for the first time “, which provides support for children who enter childcare facilities nationwide through NPO BLUE FOR JAPAN In 2016, a Japanese version of the Japanese women’s business blog” FUMIKODA I will work as a cleaner and a cleaner.
-
AKIYO SASAHARA笹原 明代読売新聞東京本社 メディア局編集部次長 / 読売調査研究機構 チーフプロデューサーAKIYO SASAHARA笹原 明代読売新聞東京本社 メディア局編集部次長 / 読売調査研究機構 チーフプロデューサー
上智大卒。1989年読売新聞東京本社入社。広告営業、イベント企画、映画出資事業などを経て、現在はデジタルメディア事業及びセミナー事業に従事。
Graduated from Sophia University in 1989. Joined Tokyo Headquarters in 1989, she has been engaged in digital media business and seminar business through advertisement business, event planning, and movie investment business.
-
YUKI TAKARABE財部 友希グラッドキューブ 取締役CFOYUKI TAKARABE財部 友希グラッドキューブ 取締役CFO
2000年9月 ケンコーコム株式会社 入社。ECサイト ケンコーコムの立ち上げに参画しCSマネージャー等を担う。転職後はコンタクトセンターの新規センターの立上げ業務、クライアント折衝に従事。イケアジャパン株式会社の2店舗目立上げ時からマネージャーとして従事したのち、2012年ソーシャルマーケティング支援の事業にて起業。研修先であったグラッドキューブの事業に携わるようになり、2014年1月に取締役COO就任、2019年1月に同社取締役CFO就任。
In September 2000, she joined KenkoCom Co., Ltd., and joined CSM in order to raise CS Manager, and after that she started to work on the start-up of the new center in the corporate center and worked on client consultation. After working as a manager from the time of the store’s start-up, she started her business in the social marketing support business in 2012. After that she started working at Glad Cube Inc. And in January 2014, she assumed office as COO, and in January 2019, assumed office as CFO of the company.
-
MAIKO TAKIGAWA滝川 麻衣子Business Insider Japan 副編集長MAIKO TAKIGAWA滝川 麻衣子Business Insider Japan 副編集長
大学卒業後、産経新聞社入社。広島支局、大阪本社を経て2006年から東京本社経済記者。ファッション、流行、金融、製造業、省庁、働き方の変革など経済ニュースを幅広く取材。 2017年4月からBusiness Insider Japanで働き方や生き方をテーマに取材。
After graduating from university, she joined Sankei Newspaper Co., Ltd. After going through the Hiroshima Branch Office and the Osaka Head Office, she was an economist at the Tokyo headquarters from 2006. She covers wide range of economic issues such as fashions, trends, finance, manufacturing, ministries and labor reforms. She has been working on Business Insider Japan for the past two years.
-
NAOKO TSUBAKI椿 奈緒子YOLO JAPAN 取締役COONAOKO TSUBAKI椿 奈緒子YOLO JAPAN 取締役COO
外国人向けメディアを運営するYOLO JAPANの取締役COOとして2018年11月にジョイン。シリアルイントレプレナー。総合商社を経て株式会社サイバーエージェントに入社。広告営業を経てオンラインサンプリング事業「トライアルネット」の事業責任者となる。2005年にビジネスポータルサイトを運営するサイボウズ社との合弁会社cybozu.net株式会社を立ち上げ、代表取締役CEOに就任。その後、メディアマネタイズ事業やアンドロイドアプリ事業、ニュースメディアなど、合計7つインターネットサービスの立ち上げを行う。プライベートではブラジル人夫の妻、二児の母、トライリンガル、そしてワーキングマザーのロールモデルをシェアする「パワーママプロジェクト」共同代表でもある。
Serial intrepreneur in media advertisement in Japan. Currently joined YOLO JAPAN Company in November 2018, as COO. YOLO JAPAN Company runs a media platform for foreigners in Japan. Prior to being COO at “YOLO JAPAN Company, starting career at general trading company, then joined CyberAgent. Through the experience of advertising sales, step up as founder of online-sampling businesses. In 2005, launched business portal media company “cybozu.net” and became CEO. The company “cybozu.net” was a joint-corporation of Cybozu and CyberAgent. I also took the lead in launching 7 internet-based services such as media-monetizing, Android app business, and news media business.
【Private topics】 Wife of Brazilian, mom of 2 kids, Trilingual. Co-founder of “POWER-MAMA Project”, a media community that aims to inspire and motivate mothers by sharing different stories of role model working mothers. -
KEI NAKAMURA中村 圭インフォバーン 執行役員 プロデューサー・クリエイティブディレクターKEI NAKAMURA中村 圭インフォバーン 執行役員 プロデューサー・クリエイティブディレクター
プロデューサー・クリエイティブディレクター。2007年インフォバーン入社。雑誌『MYLOHAS』にてデスク業務を担当。その後、ソリューション事業部へ異動し、美容、健康食品などを中心に、女性のライフスタイル提案を行う企業、およびブランドのブランディングサイトやオウンドメディア、プロモーション活動の支援を担当。2017年からは、女性に特化したマーケティング×クリエイティブチーム“WOMEN’S HEART LAB.”を立ち上げ活動中。
She joined the Infonet in 2007. She was responsible for the desk business in the magazine “MYLOHAS.” After that, she transferred to the Solutions Business Division, where she worked as a company to provide women’s lifestyle advice on beauty and health foods, She is in charge of supporting the branding site, on – the – media, and promotion activities in 2017. Starting from 2017, we have launched a marketing team specializing in women × “WOMEN’S HEART LAB.
-
ELINA HANZAWA半澤 絵里奈電通 プロデューサーELINA HANZAWA半澤 絵里奈電通 プロデューサー
2009年電通入社。メディア / 営業 / マーケティング / ビジネス開発部門を経て、国際カンファレンスの立ち上げやメディア企画開発をプロデュース。幼少期から多様性に溢れた環境で過ごした経験を活かし、電通ダイバーシティ・ラボではダイバーシティ&インクルージョン領域のプロジェクトプロデュース、及びウェブマガジンcococolorの副編集長を務める。CancerX(癌に関する社会課題解決に向けたコレクティブインパクトプロジェクト)共同発起人。1984年、香港生まれ。
Joined Dentsu in 2009. After working at Media, Account Management, Strategic Planning and Business Development Departments, she produced some global conferences and media development. Utilizing her experiences spent in culturally diverse environments since childhood, she has produced and developed projects / solutions in Diversity&Inclusion field, and been a deputy editor in the web magazine “cococolor” at DENTSU Diversity LAB. Born in Hong Kong in 1984.
-
KUMIKO HIDAKA日高 久美子WeWork Japan ヴァイスプレジデント 広報・渉外担当KUMIKO HIDAKA日高 久美子WeWork Japan ヴァイスプレジデント 広報・渉外担当
カリフォルニア州立大学サンデイエゴ校卒業後、PRエージェンシーに入社。その後、東京とサンフランシスコにて外資系の日本事業や日系企業の米国事業に携わるマーケティングやコミュ ニケーション業務に従事する。2010年にはFacebook, Inc.に入社し、グローバルコミュニケー ションと日本やアジア事業立ち上げの広報戦略を牽引した後、2012年に東京に赴任。Facebookの日本におけるサービス全般(Facebook、Instagram、Messenger、Oculus)の広報統括責任者となる。2017年からはAmazon Japanでデジタル・エンターテイメント事業の広報統括責任者となり、2018年にWeWork Japanの広報・渉外担当のバイスプレジデントに就任。
After graduating from California State University in San Diego, she joined the PR agency and then worked in the Tokyo and San Francisco branches to engage in marketing and communication activities involving foreign-owned Japanese businesses and American businesses in Japan. And led the Global Communications and Global Communications Strategy for Japan and the Asia Business Initiative and then moved to Tokyo in 2012. She is responsible for overseeing all aspects of Facebook in Japan (Facebook, Instagram, Messenger, Oculus) In 2017, she became the general manager of the digital entertainment business in Amazon Japan, and in 2018, she became the president of WeWork Japan.
-
HIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表、コマーシャルディレクターHIROKO HOSHINO星野 裕子フィナンシャル・タイムズ 在日代表、コマーシャルディレクター
2000年フィナンシャル・タイムズ(FT)に入社。コマーシャル部門所属。2006年からFTのアジア地域のデジタルコマーシャルディレクターを務める。2007年1月から日本代表を兼任。2014年より現職。現在、東京で日本支社の陣頭指揮をとるとともに、アジア全域における広告営業を統括する。
She joined FT in 2000. She is a member of the com- mercial division and serves as a digital com- mercial director in the Asia region of FT since 2006. She also serves as the representative of Japan from January 2007. She is currently based in 2014. Currently, As well as overseeing advertising in all areas of Asia.
-
JUN HORI堀 潤NPO法人8bitNews 代表理事 / GARDEN 代表JUN HORI堀 潤NPO法人8bitNews 代表理事 / GARDEN 代表
ジャーナリスト・キャスター。1977年生まれ。 元NHKアナウンサー、2001年NHK入局。「ニュースウォッチ9」リポーター、「Bizスポ」キャスター。2012年米国ロサンゼルスのUCLAで客員研究員、日米の原発メルトダウン事故を追ったドキュメンタリー映画「変身 Metamorphosis」を制作。2013年、NHKを退局しNPO法人「8bitNews」代表に。2016年、株式会社GARDENを設立。 現在出演しているメディアは、TOKYO MX「モーニングCROSS」キャスター、J-WAVE「JAM THE WORLD」ニュース・スーパーバイザー、abemaTV「AbemaPrime」コメンテーター、淑徳大学客員教授、毎日新聞、ananなどで多数連載中。
JNR was born in 1977. Former NHK announcer and NHK admitted in 2001. “Nyuuwatchi 9” reporter, “Biz spo” caster In 2012, UCLA, a US researcher, Produced the documentary movie “Metamorphosis”, withdrew from NHK in 2013, and became an NPO “8bitNews” representative, and established GARDEN Co., Ltd. in 2016. The media currently appearing are TOKYO MX “MOONING CROSS” J-WAVE “JAM THE WORLD” NUMBER SUPERVISOR, abemaTV “AbemaPrime” com- menter, Professor at Shukutoku University, daily newspaper, anan etc.
-
SHINKICHI MIZUTANI水谷 伸吉一般社団法人モア・トゥリーズ 事務局局長SHINKICHI MIZUTANI水谷 伸吉一般社団法人モア・トゥリーズ 事務局局長
1978年東京生まれ。 慶応義塾大学経済学部を卒業後、2000年より㈱クボタで環境プラント部門に従事。 2003年よりインドネシアでの植林団体に移り、熱帯雨林の再生に取り組む。 2007年に坂本龍一氏の呼びかけにより発足された森林保全団体「more trees」の立ち上げに伴い、活動に参画し事務局長に就任。日本の森づくりをベースとした国産材プロダクトのプロデュースのほか、熱帯雨林の再生活動、カーボンオフセット、ツーリズム、被災地支援も手掛ける。
Born in Tokyo in 1978. Graduated from the Faculty of Economics of Keio University and worked in the Environmental Plant Division at the Kubota Corporation in 2000. Moved to a forestry group in Japan from 2003 to engage in the rehabilitation of tropical rainforests In 2007, In collaboration with the establishment of the “more trees” forest conservation group created by the invitation of the Ministry of Agriculture and Forestry of Japan to participate in the activities and assumed the post of Secretary-General. In addition to the Japanese forest products-based prod- ucts based on Japanese forestry, We will also support carbon offsets, tourism and disaster relief.
-
TAKASHI YOKOISHI横石 崇&Co.,Ltd. 代表取締役 / Tokyo Work Design WeekオーガナイザーTAKASHI YOKOISHI横石 崇&Co.,Ltd. 代表取締役 / Tokyo Work Design Weekオーガナイザー
多摩美術大学卒。テレビ局・雑誌社・ポータルサイトをはじめとするメディアサービス開発を手がけるほか、企業の組織開発や人材育成など、さまざまな場の編集に携わる。「六本木未来大学」アフタークラス講師を務めるなど、のべ500以上の講演やセミナーを実施。国内最大規模の働き方の祭典「Tokyo Work Design Week」代表。鎌倉にオープンしたコレクティブオフィス「北条SANCI」のプロデュースおよび支配人。編著に「これからの僕らの働き方 〜次世代のスタンダードを創る10人に聞く〜」(早川書房)がある。
He is a graduate of Taira University of Art, and is involved in editorial services such as teleservices, magazines, and portals, as well as in corporate organization development and human resource development. He conducted over 500 lectures and seminars on behalf of the Tokyo Metropolitan Government and was the representative of Tokyo Work Design Week, a celebration of the largest working people in Japan, and a collaborative office and an official of the North Star SANCI, which was opened in Kamakura. How to Work – Listen to 10 people who will create the next generation of standards “(Hayakawa Shobo).